Forum Devlin
^^
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Fiat 600

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Devlin Strona Główna -> Śmietnisko xD
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Devlin
Administrator



Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/25
Skąd: Big City

PostWysłany: Sob 18:20, 03 Cze 2006    Temat postu: Fiat 600

Nowy Fiat 600 to w istocie Seicento z nową nazwą. Po włosku "Seicento" po prostu oznacza 600. A więc po co ta zmiana? Była ona spowodowana chęcią uczczenia jubileuszu 50-lecia rozpoczęcia produkcji motoryzacyjnej legendy - Fiata 600, zaprezentowanego w Genewie w 1955. Nowa 600 ma nawiązywać to swojego małego "wielkiego" przodka. Jak zwykle na początek kilka danych technicznych:

Silnik: poj.1100cm3, 4-cylindrowy, umieszczony poprzecznie z przodu
Moc: 55 KM (przy 5000 obr/min)
Zasil: przedni
Skrzynia biegów: manualna, 5 biegowa + wsteczny
Hamulce: przód-tarcze, tył-bębny
Zawieszenie: przód-niezależne, typu McPherson, wahacze dolne, amortyzatory, sprężyny śrubowe i stabilizator tył-niezależne, wahacze wleczone, przytwierdzone do ramy pomocniczej

Dobra, przejdźmy do setna sprawy czyli dokładniejszego opisu tego co pod maską, wyglądu zewnętrznego i wewnętrznego auta:

Wygląd

Seicento wszyscy raczej znają. Zwarta i ładna sylwetka 3-drzwiowego hatchback`a o opływowych liniach. Zmiana nazwy nie wywołała rewolucyjnych zmian ani nadwoziowych, ani mechanicznych. "Sześćsetka" detalami nawiązuje do swojej starszej siostry. Szczególnie widać to w specjalnej, jubileuszowej wersji zwanej przez producenta Fiat 600 "50th". Wyróżnia ją kremowy lakier, kołpaki w tym samym kolorze i kremowe elementy wnętrza. Ponadto na masce pojawił się znaczek firmowy z charakterystycznymi "skrzydłami" znanymi z Fiatów epoki lat 50i 60, oraz znaczek "600" na tylnej klapie. Przez całe nadwozie poprowadzono niewielki niebieski pas (naklejany nie malowany).

Mechanika

Praktycznie to samo, co w normalnym "Seju". Sercem auta jest dobrze znana 4-cylindrowa benzynowa jednostka o pojemności 1108cm3 i mocy 55 KM. Nie zapewnia rewelacyjnych osiągów, ale jest wystarczająca do auta o takich gabarytach.

Wygląd wewnętrzny

W porównaniu do normalnego Seicento wnętrze 600 zyskało na wyglądzie. Stało się tak głównie dzięki kremowym wstawkom w konsoli środkowej i innej tapicerce. Już nie straszą tak bardzo smutne i monotonne szaro-czarne plastiki. Tapicerka wykonana jest z przyjemnego w dotyku weluru, a na przednich fotelach miejsce znalazło duże logo producenta. Pozycja za kierownicą według mnie jest odpowiednia, biorąc pod uwagę wielkość auta. Dzięki niewielkiemu podstópkowi nie ma problemu z ułożeniem lewej nogi. Obsługa poszczególnych włączników jest raczej intuicyjna, a kierowca ma zapewniony wygody dostęp do lewarka zmiany biegów i dźwigni hamulca ręcznego. Pasażerowie tylnych siedzeń nie mają za wiele przestrzeni. Dla chcącego jednak nic trudnego i z tyłu się można jakoś zmieścić nawet w czwórkę.

Bajery

Jedna poduszka powietrzna w standardzie. Jak na dzisiejsze czasy to niewiele. Drugą można dokupić w opcji, tak jak ABS. Z elementów podnoszących komfort w opcji znalazły się m.in elektrycznie regulowane szyby, klimatyzacja i wspomaganie kierownicy. Jeśli chcemy zaszpanować na liście opcji figurują także m.in. aluminiowe felgi, skórzane elementy wnętrza czy radio z CD.

Podsumowanie

Według mnie "nowy" fiacik to fajne auto miejskie. Zwrotność, wystarczająca dynamika, małe wymiary i oszczędność to cechy, które szczególnie się przydadzą w codziennej podróży od "świateł do świateł". Tym samochodem z całą pewnością poradzimy sobie w "miejskiej dżungli". Biorąc pod uwagę ceny (wersja Fresh 22 700zł, Actual 26 500zł i jubileuszowa 50th-27 400 zł) wydaje się nadal wartą uwagi propozycją.

To tyle, a teraz zapraszam do dyskusji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Driver
Zawodowy forumowicz



Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 826
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 5/25
Skąd: mam wsiaąc kase na rower?

PostWysłany: Nie 0:28, 04 Cze 2006    Temat postu:

no 5 manual bieków to coś, martwi mnie konie mechaniczne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Devlin
Administrator



Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/25
Skąd: Big City

PostWysłany: Nie 0:29, 04 Cze 2006    Temat postu:

koni mało, według mnie to skrzynia spoko

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Devlin Strona Główna -> Śmietnisko xD Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin