Driver |
Wysłany: Śro 12:09, 17 Maj 2006 Temat postu: tryby gry |
|
tutaj przetstawiam dużo trybów grania w icytower:
2Up1Down
Kategoria polegajca na doj?ciu jak najwyżej drog kolejno skoku o dwa schodki i zej?cia o jeden.
Clock Crush Challenge (CCC)
Prosty tryb gry (wymy?lony prawdopodobnie na forum turniejowym IcyDome), polegajcy na doj?ciu jak najwyżej do czasu danego przyspieszenia. Uwaga: wyniki w tej kategorii można liczyć dwojako - albo pod ktem piętra, na wysoko?ci którego znajduje się w momencie wybicia dzwonka Harold, albo pod ktem ostatniego piętra, którego dotknł.
Cartwheel Masters League (CML)
Kategoria polegajca na wykonaniu jak największej liczby obrotowych skoków pod rzd. Inna nazwa to Whoppiedurlieboo Masters (WM).
Combo
Podstawowa metoda zdobywania punktów. Jest to wykonanie co najmniej dwa razy skoku o co najmniej dwa schodki, a następnie wykonanie skoku o jeden schodek, zej?cie na piętra niżej lub odczekanie do czasu wyczerpania się paska kombosa. Wówczas dostajemy premię punktow, której warto?ć zależy od liczby pokonanych w trakcie komba pięter. Uwaga: jeżeli spadniesz poza ekran podczas wykonywania kombosa, premii nie dostaniesz. Combo wymy?lił Johan Peitz.
Floor
Kategoria najbardziej podstawowa z możliwych. Polega na doj?ciu jak najwyżej. Jej autorem jest Johan Peitz.
F00l Masters League (FML)
Kategoria polegajca na doj?ciu jak najwyżej podczas trwania jednego kombosa, a następnie wypadnięciu poza ekran nie zakończywszy go. Za autora tego trybu uznaje się wiko - doktora.
Hardcore Mashing Masters (HMM)
Kategoria polegajca na doj?ciu jak najwyżej naciskajc klawisz skoku tak wiele razy, jak to możliwe. W celu ustalenia wyniku należy po zakończeniu gry zastosować poniższy wzór:
Gdzie ptr to liczba zdobytych piętera a spc to liczba wci?niętych klawiszy skoku.
Jump Combo (JC)
Kategoria polegajca na zaliczeniu jak najwyższego kombosa, w którym wszystkie skoki s skokami o okre?lon ilo?ć pięter. Jej podkategorie to JC2 (dla skoków o dwa piętra), JC3, JC4 i JC5. Inna nazwa to Just Combo (JC). Twórc trybu jest Czech, Honza Hermann.
No Bounce Jump (NBJ)
Tryb gry opracowany przez tajka, polegajcy na - jak sama nazwa wskazuje - doj?ciu jak najwyżej bez odbijania się od ?cian. Jako że nie da się stwierdzić, czy dany gracz odbija się od ?cian inaczej, niż "na oko", jest to tryb nieoficjalny. Posiada dwie podkategorie: Only Left Wall Jump (OLWJ) oraz Only Right Wall Jump (ORWJ). Inna nazwa to No Wall Jump (NWJ).
N00b Masters League (NML)
Pierwszy i najbardziej rozpowszechniony spo?ród nie wbudowanych w grę trybów gry. Kategoria ta polega na doj?ciu jak najwyżej w taki sposób, aby warto?ć reprezentujca najwyższy kombos powtórki wynosiła zero. Osignć ten cel możemy grajc w trybie FML, UNML lub też skaczc co 4-5 schodków i anulujc nowo rozpoczęte kombo skokiem o jeden schodek. Twórc jest ShockedFrog.
No Hands-Two-Only (NO-H2O)
Nieoficjalna kategoria polegajca na graniu tylko jedn ręk. Nie wolno zmieniać domy?lnego sterowania. Picie podczas gry - pomimo wolnej ręki - jest niezalecane. Autorem tej kategorii jest Vinyanov.
Ogólny Współczynnik Wyniku (OWW)
Nie jest to w dosłownym znaczeniu "tryb gry", ale raczej wymy?lony przez Domię sposób obliczania warto?ci powtórki (chociaż nadal można tworzyć oparte na nim turnieje). Polega na tym, aby dodać do siebie najlepsze kombo danej powtórki, liczbę pięter, do których w niej dotarto oraz liczbę punktów (podzielon przez 100). Wzór:
ProFloor
Jeden z niewielu trybów gry, który wymaga ?cignięcia specjalnego hacka (tutaj - stworzonego przez RamboBonesa). Uruchomienie gry tym poprzez ten plik powoduje skrócenie schodków o ok 25%. Idealny do treningu uwaga: powtórki z ProFloora i normalnego IT nie s kompatybilne - nie możesz odtworzyć powtórki z jednej wersji w drugiej i na odwrót.
Radical Rejump Masters League (RRML)
Stworzona przez ChessWhiza kategoria polegajca na doj?ciu jak najwyżej z włczon opcj rejump oraz klawiszem skoku wci?niętym tylko raz podczas całej gry. Aby zweryfikować poprawno?ć powtórki w tym trybie należy przecignć jej ikonę na ikonę odpowiedniego skanera. Uwaga: pamiętaj, że naci?nięcie spacji w celu pozbycia się ekranu z informacjami na temat danych przebytej gry także liczone jest jako wci?nięcie klawisza skoku! Aby pozbyć się go w bezpieczny sposób należy trzymać ów wci?nięty z pocztkiem gry klawisz tak długo, aż po zakończeniu gry problematyczny ekran zniknie samoczynnie. Można także po zakończeniu gry nacisnć Esc. Inne nazwy to Radical Rejumpers (RR) lub Rejump Masters League (RML).
Royal Flush Combo
Wyzwanie polegajce na wykonaniu w trakcie jednej gry kombosów zaliczajcych się do wszystkich istniejcych przedziałów piętrowych (w kolejno?ci od Good! do No way!.
Score
Kategoria polegajca na uzyskaniu podczas jednej gry jak najwyższej sumy punktów. Wliczane s do niej premie z kombosów oraz premia za ilo?ć pięter.
The Fastest (TF)
Opracowana przez Syo kategoria polegajca na jak najszybszej grze. Wynik w tym trybie obliczymy dodajc do siebie sumę CCC ze wszystkich pięciu uderzeń zegara.
The Slowest (TS)
Kategoria przeciwna do powyższej, polegajca na jak najwolniejszym poruszaniu się po wieży.
Ultimate N00b Masters League (UNML)
Restrykcyjna wersja NML, gdzie skakać w górę wolno tylko o jeden schodek.
Total Outcome Ratio (TOR)
Angielska nazwa OWW.
Oprócz powyżej wymienionych trybów istniej również tryby "łczone" - tutaj jedyn granic jest nasza wyobra?nia ;] Przykłady:
- CCCC lub CCCCombo (gramy na CCC w trybie combo)
- CCC2ComboNBJNO-H2O (grajc jedn ręk - NO-H2O, nie odbijajc się od ?cian - NBJ, należy zrobić jak największe combo do drugiego wybicia zegara - CCC2Combo)
- RMLJC5WM (zrobić jak najwięcej skoków "obtotowych" - CML, skaczc co 5 schodków - JC5, grajc z wci?nięt spacj - RML)
... i tak dalej Oczywi?cie charakterystyczn cech tych trybów jest fakt, iż trudno nagrać jakkolwiek powtórkę grajc w ten sposób ![Very Happy](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_biggrin.gif) |
|